Bicara kata

yang indah itu bahasa, yang cantik budi pekerti, yang merah itu saga, yang kurik itu kundi, yang indah itu bahasa, yang cantik budi pekerti...

Saturday, September 30, 2006

hari ini..aku bgn seperti biasa..agak awal juga..hujan renyai2 diluar..hasratku untuk menyiapkan kerja ku tangguhkan..hatiku berasa amat sayu sekali..kenapa tiba2 aku berasa sedih??..hati ini terasa seperti ingin menangis..kenapa diriku begini..hmmm..selalu menyusahkan dirinya..selau menyakitkan hatinya..padahal aku tidak ingin perkara sebegini terjadi..semalam, adalah hari yang sangat istimewa buat diriku dan aku rasa buat dirinya juga..tidak dapat kugambarkan betapa hati ini sangat bahagia apabila berada disisinya..terasa seperti diriku sangat disayangi dan dilayani dengan penuh kasih sayang..aku dapat rasakan betapa penting nya diri ini buat dirinya..pertemuaan yang sangat singkat semalam membuat diriku sangat rindu untuk menatap wajahnya pada hari ini,pada waktu ini..aku amat berharap, apabila aku membuka mata dirinya berada disisiku, akan membelai diriku,akan memujukku dengan kata2 yang menenangkan diriku..hati ini selalu meminta agar dirinya tidak hilang dari pandangan mata ini..huhh,aku terlalu sayang akan dirinya..tidak pernah aku menyayangi orang lain sebegini..aku tidak tahu apa yang membuatkan aku suka melihat wajahnya..wajahnya sangat menenangkan jiwaku..apabila aku melihat wajahnya, semua masalah ku akan hilang entah kemana..dia sangat sabar dengan sikapku yang kadangkala aku sendiri tidak tahu mengapa aku selalu menyakitkan hatinya..tetapi pagi ini, dia tidak endah akan diriku..disebabkan sikapku sendiri..aku tidak mahu perkara sebegini terjadi..mengapa aku selalu mmbuat dirinya kecewa dgn diriku..tiba2 ada air jernih menitis dipipiku..aku tidak dapat untuk menahannya..mengapa diriku ini begitu lemah sekali..setiap kali dirinya tidak mengendahkan diriku,hatiku sangat sedih..terasa seperti diri ini tidak disayangi lagi..mengapa begini..tidak bolehkah diriku tidak berasa sedih..diriku jua tidak mengerti perasaan ini..selalu sahaja begini..sudah setahun lamanya..perlu kah aku mengubah diriku..dapat kah aku berubah supaya dirinya tidak disakiti..bagaimana harus aku lakukan nya..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, August 26, 2006

Dalam kehidupan iniYang terindah
Melalui usia remaja
Senda gurau suka duka
Sering berganti
Meninggalkan kesan abadi
Oh berdebar-debar hati nya
Kali pertama bertentang mata
Inilah pengalaman
Harus ditempuhi tiap insan
Kenakalan atau kesungguhan
Sukar mencari perbezaan
Betapa kau cuba melindungi
Jelas di wajah rahsia hati
huhh..penat je bangun awal arini..kalo smbg tdo kan best..punya la semangat nak pegi kelas asas usahawan pagi..dah pakai cantik2 ni..rupa2 nya kol2 nnt..tah pape tah..misunderstanding la!!..rasa cam dah malas dah nak pegi lagi nihh..biar je la..lagipun bukan da pape pun..kena dengar TNC berucap tuk merasmikan seminar asas keusahawanan tu..act,seminar ni dah diadakan dah..tapi,yang kali ni ada perasmian TNC..tu je..konon nye nak kena ada kebenaran dari TNC la tuk seminar ni..benda yang sama gak dia ulang..cam boring je..baik wat keje lain..huhuu..

Saturday, August 19, 2006

hmm..ari ni dah belaja sesuatu yang baru..xpenah2 main buat2 blog cam ni..cam best jugak..rasa sonok pun ada..boleh tulis ape2 je..pas ni kita teroka abis blog ni ek..huhuhuh..

Friday, August 18, 2006

ari ni penat..byk keje..hari hujan..xle g jalan2

Thursday, August 17, 2006

test